Τα θετικά και τα αρνητικά που εισπράτει ένας νοσηλευόμενος πολίτης

0
145
Τα θετικά και τα αρνητικά που εισπράτει ένας νοσηλευόμενος πολίτης

Είναι γεγονός ότι, η νοσηλεία ενός πολίτη στα Ελληνικά νοσηλευτικά ιδρύματα, αφήνει στον ίδιο και στους συνοδούς του πολλά θετικά και αρκετά αρνητικά βιώματα τα οποία θίγονται πολύ συχνά από τους υπεύθυνους, αλλά λύνονται με ρυθμούς χελώνας και πάντα με ημίμετρα και μπαλώματα.

Το πρώτο θετικό είναι, ότι σχεδόν όλοι οι πολίτες έχουν πρόσβαση στα νοσηλευτικά ιδρύματα.

Απολαμβάνουν τις υπηρεσίες του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, πολλές φορές μάλιστα υπό αντίξοες συνθήκες, δείχνοντας αυταπάρνηση και ενδιαφέρον για τον άνθρωπο.

Πολύ θετικό και βαρύνουσας σημασίας είναι, ότι έχουν τα νοσοκομεία μας πολύ καλούς γιατρούς όλων των ειδικοτήτων και άρτια εκπαιδευμένο νοσηλευτικό προσωπικό, που συχνά υπερβαίνει τον εαυτό του για τη φροντίδα των ασθενών, αφού η πολιτεία δεν φροντίζει να είναι πλήρως στελεχωμένες οι μονάδες νοσηλείας.

Επίσης, είναι προς τη θετική κατεύθυνση η συνεχής βελτίωση του κτιριακού προβλήματος και ο εξοπλισμός των μονάδων με σύγχρονα μηχανήματα και εγκαταστάσεις, που βοηθούν και το προσωπικό για την καλύτερη αντιμετώπιση των προβλημάτων, αλλά και προς όφελος των ασθενών, καθώς τους παρέχεται μια καλύτερη και και ασφαλέστερη νοσηλεία.

Πολύ θετική είναι επίσης η δωρεάν περίθαλψη και η νοσηλεία των απόρων και ανέργων συμπολιτών μας, ιδίως κατά τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε εν μέσω μνημονίων και λοιπών αρρυθμιών του συστήματος.

Αυτά είναι τα κύρια θετικά των νοσηλευτικών ιδρυμάτων της χώρας μας και άλλα πολλά επιμέρους που γνωρίζουν οι πολίτες.

Για τα αρνητικά θα αναφερθώ μόνο από προσωπικές εμπειρίες που έχω αποκομίσει από τη νοσηλεία δικών μου ανθρώπων για να είμαι δίκαιος και ακριβής και εσείς προσθέστε τις δικές σας εμπειρίες για τη συμπλήρωση του παζλ που πάντα θα έχει κενά.

Πριν αναφερθώ στα των νοσοκομείων και του προσωπικού θεωρώ πως θα ήταν μεγάλη παράλειψη να μην αναφερθώ σε όλους εμάς που επισκεπτόμαστε τα νοσοκομεία για την ατομική μας περίθαλψη ή για την αντίστοιχη των δικών μας ανθρώπων.

Συνήθως, η πρώτη επαφή γίνεται με το ΕΚΑΒ.

Προσωπικά, όποτε το κάλεσα ανταποκρίθηκε σε εύλογο χρόνο και οι διασώστες ήταν άψογοι χωρίς να παραβλέπω όλα όσα διαβάζουμε για καθυστερήσεις και ολιγωρίες του προσωπικού και την έλλειψη επαρκούς αριθμού ασθενοφόρων και προσωπικού για τα οποία ευθύνονται αυτοί που συντονίζουν και χρηματοδοτούν το σύστημα υγείας στη χώρας μας.

Ωστόσο, εμείς όλοι, που πολλές φορές δικαιολογημένα διαμαρτυρόμαστε για όλα τα στραβά της λειτουργίας των νοσοκομείων, σεβόμαστε τους κανόνες και τα στάνταρ όταν επισκεπτόμαστε τα νοσηλευτικά ιδρύματα;

Νομίζω ότι, αν ψαχτούμε λίγο και με αυτοκριτική διάθεση θα διαπιστώσουμε ότι δεν αφήνουμε εκτός όλες τις κακές συνήθειες και τα ελαττώματα του χαρακτήρα μας, τα οποία μας οδηγούν πολλές φορές σε ακραίες συμπεριφορές έναντι του προσωπικού που συναντάμε από την είσοδο μέχρι το κρεβάτι και κατά τον χρόνο νοσηλείας μας στο νοσοκομείο.

  • Δηλαδή, δεν ξέρουμε ότι στο νοσοκομείο δεν πρέπει να φωνάζουμε και να καπνίζουμε;
  • Δεν γνωρίζουμε ότι πρέπει να διατηρούμε τους χώρους καθαρούς και ότι απαγορεύεται να καταστρέφουμε τις υποδομές και τα μηχανήματα που μας παρέχουν τις διαφορές διευκολύνσεις;
  • Ή ακόμα και το γεγονός ότι πρέπει να είμαστε ευγενικοί έναντι του προσωπικού που μας συμπεριφέρεται πολλές φορές απότομα και χωρίς σεβασμό, αφού υπάρχει κάποιος πάνω απ’ αυτούς που μπορούμε να διαμαρτυρηθούμε για να τους επιπλήξει;

Όλοι μας καταστρατηγούμε το ωράριο του επισκεπτηρίου, αλλά οι υπεύθυνοι πρέπει να διευκολύνουν κάποιους που έρχονται από χιλιόμετρα μακριά για να δουν συγγενικά τους πρόσωπα που νοσηλεύονται.

Τώρα έρχομαι στα αρνητικά του νοσοκομείου και του προσωπικού.

Μεταφέροντας έναν ασθενή στο εφημερεύον νοσοκομείο, λογικά πρέπει στην είσοδο να υπάρχουν οι τραυματιοφορείς που θα παραλάβουν τον ασθενή και θα τον οδηγήσουν στα επείγοντα. Τελευταία, έχω μεταφέρει υπερήλικα συγγενή μου σε ένα νοσοκομείο. Φθάνοντας στην είσοδο ψάχνω για τραυματιοφορέα, αλλά μάταια έχανα χρόνο. Ευτυχώς, βρήκα ένα καροτσάκι (που για να το κυλήσεις έπρεπε να είσαι οδηγός στη φόρμουλα 1) και ρωτώντας έφθασα στην ανάλογη ουρά αναμονής. Περιμένοντας, ακούω σε ένα χώρο δίπλα μου κουβέντα, «τσιγαρολόι» και γέλια. Ομολογώ ότι δεν άντεξα στον πειρασμό και πήγα κοντά να δω ποιοί είναι αυτοί… Από την ενδυμασία τους κατάλαβα ότι ήταν τραυματιοφορείς, αλλά για να είμαι σίγουρος περίμενα αρκετά να το διαπιστώσω.

Πράγμα που έγινε γρήγορα, καθώς ήρθε ένα ασθενοφόρο και πήγε ο ένας να μεταφέρει τον ασθενή.

Μετά συνεχίστηκε το «καφενείο» και οι συνοδοί μετέφεραν μόνοι τους ασθενείς τους, στα ανάλογα ιατρεία. Αυτό που καταγγέλλω εδώ, θα ήθελα να μου παρείχε το νοσοκομείο τον ασφαλή τρόπο να γίνει εκεί. Θα μου πείτε, δεν έχει το νοσοκομείο προϊστάμενο να διαμαρτυρηθείς; Έχει, αλλά αν λάμβαναν υπόψη τους τις καταγγελίες τόσων πολιτών που διαμαρτύρονται καθημερινά στα νοσοκομεία, δεν θα έπρεπε να είχε λυθεί το πρόβλημα; Μην ανησυχείτε, θα κάνει ο εκάστοτε υπουργός αιφνιδιαστικό έλεγχο.

Μετά παίρνεις το ανάλογο χαρτί για εξέταση το δίνεις στον επιτετραμμένο αλλά δεν σου δίνει έναν αριθμό προτεραιότητας και βλέπεις κάθε τόσο να εισέρχονται άτομα που δεν ήταν στην ουρά και μάλιστα αν τολμήσεις να διαμαρτυρηθείς εισπράττεις την δημοσιοϋπαλληλική συμπεριφορά που όλοι οι πολίτες γνωρίζουν.  Οι γιατροί που είναι μέσα δεν ακούνε τον ή την υφιστάμενο ότι δεν συμπεριφέρεται σωστά στον κόσμο που αγωνιά για τον άνθρωπό του;

Μην ανησυχείτε θα κάνει αιφνιδιαστικό έλεγχο ο εκάστοτε υπουργός.

Όλα αυτά υποβάλουν τους ασθενείς και τους συνοδούς τους σε πολύωρες ταλαιπωρίες και δικαιολογημένα, πολλές φορές, διαμαρτύρονται με τρόπο που δεν θα ήθελαν να χρησιμοποιήσουν.

Ας πούμε ότι τελικά κρίνουν οι γιατροί ότι πρέπει να γίνει εισαγωγή για νοσηλεία.

Κανένας δεν γνωρίζει με ποιο κριτήριο και από ποιόν γίνεται η επιλογή του θαλάμου νοσηλείας.

Αν κάποιος ασθενής έχει και άλλα προβλήματα π.χ. ψυχολογικά και ζητήσει να τον πάνε σε έναν πιο ήσυχο θάλαμο, δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψη και αναγκάζονται οι δικοί του άνθρωποι να ψάχνουν με πλάγιους τρόπους να το πετύχουν. Σημειώνω ότι, έχει τύχει από αυτή τη συμπεριφορά να πάρω τον ασθενή και να φύγουμε από το νοσοκομείο, καθώς έμπαινε σε κίνδυνο η υγεία του. Η αιτία ήταν ένας ανάγωγος γιατρός, ο οποίος δεν φρόντισε να ακούσει τον ασθενή και να ασχοληθεί με το πρόβλημα που τον απασχολεί. Μην ανησυχείτε, όμως, θα κάνει ξαφνικό έλεγχο ο εκάστοτε υπουργός.

Τελευταία μάλιστα, πήγα υπερήλικα συγγενή μου για μια επέμβαση. Ενώ οι γιατροί στο χειρουργείο ήταν ευγενικοί και ενημερωτικοί, πηγαίνοντας στην κλινική ήρθα αντιμέτωπος με τα αρνητικά του νοσηλευτικού προσωπικού..

Πρώτον, μας έβαλαν σε ένα θάλαμο που φιλοξενούσε άνδρες και γυναίκες μαζί, με ό,τι σημαίνει αυτό.

Δεύτερον, λόγω αιμορραγίας ζήτησα να αλλάξουν τα σεντόνια και μου είπαν ότι δεν είχαν.

Τρίτον ο ασθενής μας, ίσως λόγω της προχωρημένης ηλικίας του και υπό την επήρεια των φαρμάκων, δεν μας αναγνώριζε και φώναζε ανησυχώντας και αφήνοντας άυπνους τους υπόλοιπους έξι ασθενείς, που δικαίως διαμαρτύρονταν.

Το νοσηλευτικό προσωπικό αντί να μεταφέρει τον ασθενή σε άλλο θάλαμο με λιγότερα κρεβάτια, μας απείλησε ότι θα εισηγηθεί να αποβάλλουν έναν ασθενή 90 χρόνων από το νοσοκομείο.

Πείτε μου, είναι συμπεριφορά νοσηλεύτριας αυτή;

Τη μητέρα της έτσι θα την έκανε; Αλλά τι λέω αφού θα έρθει ξαφνικά ο εκάστοτε υπουργός και θα λυθούν όλα.

Τέταρτον,  απευθύνθηκα στη νοσηλεύτρια αδειάσει τον καθετήρα και μου απάντησε ότι θα στείλει την ειδικευόμενη να το κάνει. Το λέω σε άλλη νοσηλεύτρια, πήρα την ίδια απάντηση. Το λέω σε τρίτη, πάλι η ίδια απάντηση. Τελικά βλέπω την προϊσταμένη και την παρακάλεσα για το πολύ σοβαρό θέμα και ω του θαύματος περνούσε δίπλα της η πρώτη που ρώτησα και μόλις της το είπε η προϊσταμένη ήρθε αμέσως.

Αλλά δεν ανησυχώ, γιατί την επόμενη φορά θα έχει περάσει ξαφνικά και απροειδοποίητα ο εκάστοτε υπουργός και όλα θα πηγαίνουν ρολόι.

Όπως ανέφερα στην αρχή, υπάρχει το προσωπικό που υπερβάλει εαυτόν και καλό θα ήταν οι αρμόδιοι να περάσουν από σεμινάρια καλής συμπεριφοράς και ανθρωπιάς αυτούς που χαλούν την καλή εικόνα των πρώτων.

Ξέρω ότι, αν μαζέψουμε όλες τις εμπειρίες των πολιτών θα φτιάξουμε μια εγκυκλοπαίδεια με πολλά ανάλογα ενδονοσοκομειακά περιστατικά, αλλά μην ανησυχείτε.

Θα κάνει ξαφνικό έλεγχο ο εκάστοτε υπουργός!

Είμαστε για γέλια ή κλάματα;

 

Σύνταξη: Παναγιώτης Αβραμόπουλος

Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Γκούτης

Like us on Facebook & follow us on Instagram